x

در این مقاله ابتدا توضیح می دهیم فیشیال صورت چیست و سپس با کاربردهای آن بیشتر آشنا می شویم.

در یک توضیح خلاصه می توان گفت فیشیال صورت یک روش مراقبت از پوست صورت است که شامل مراحل مختلفی مانند پاکسازی، بخار، استفاده از ماسک، ماساژ و همچنین استفاده از محصولات مخصوص پوست است. این روش با هدف بهبود ظاهر و سلامت پوست صورت، رفع مشکلاتی مانند جوش، چین و چروک‌ ها، پاکسازی منافذ باز و افزایش تراکم و شفافیت پوست انجام می‌شود. با همین روش ها، شادابی و جوانی به پوست شما باز می گردد.

مراحل فیشیال صورت کدام است؟

  • پاکسازی پوست
  • استفاده از بخار
  • استفاده از ماسک و ماساژ
  • استفاده از محصولات مخصوص پوست

حال که متوجه شدیم فیشیال صورت چیست، لازم است تا با مراحل این مورد آشنا شویم.

پاکسازی پوست

پاکسازی از آلودگی‌ های سطحی مانند آلودگی هوا، مواد آرایشی، چربی و ... را می توان اولین مرحله از پاک سازی پوست در نظر گرفت. در این روش از دستگاه های شست و شو یا پد های پنبه ای و بهداشتی استفاده می شود. مرحله ی بعدی شامل استفاده از ابزارها یا محصولاتی است که لایه‌ های بیرونی پوست (لایه‌های مرده) را حذف می‌ کنند.

استفاده از بخار

در ارتباط با این که فیشیال صورت چیست، لازم است بدانید استفاده از بخار برای گشودن منافذ پوست و آماده‌ سازی آن برای مراحل بعدی، ضروری است. بخار دهی همچنین حس آرامش خوبی را به مراجعه کننده القا می کند. بعد از این کار لایه برداری پوست انجام می شود و سلول های اضافی حذف می شوند که در نتیجه ظاهر پوست بسیار شاداب تر می شود.

استفاده از ماسک و ماساژ

ماسک‌ ها می‌ توانند مواد مختلفی مانند آنتی‌ اکسیدان یا مرطوب‌کننده را دربرگیرند که به پوست کمک می‌ کند تا تغذیه شود. نوع ماسک با توجه به شرایط پوستی هر شخص انتخاب می شود. ماساژ کمک می‌ کند تا خون به شکل بهتری در سطح پوست جریان پیدا کند. همچنین ماساژ باعث آرامش عضلات شده و تنش‌ های روانی را کاهش می دهد. معمولا ماساژ با روغن ها و کِرِم های مخصوص انجام می شود.

استفاده از محصولات مخصوص پوست

این محصولات ممکن است شامل مرطوب‌ کننده‌ ها، آب رسان ها، کرم‌ های ضد چروک یا مواد دیگر مورد نیاز پوست باشند که در مرحله ی آخر فیشیال انجام می شود. پزشک متخصص در زمینه ی پوست و مو شما را به بهترین شکل راهنمایی خواهد کرد.

مزایای فیشیال صورت چیست؟

با خواندن این مطالب تا حدودی متوجه شدیم که فیشیال صورت چیست و چه مراحلی دارد؛ اما فیشیال صورت علاوه بر مزایایی همچون شادابی، جوان سازی و درخشان شدن پوست باعث سم زدایی، رفع گودی و تیرگی زیر چشم، یک دست شدن پوست و ... نیز می شود.

  • حذف آلودگی‌ های سطحی و لایه‌ های مرده پوست باعث تازگی و درخشندگی آن می‌ شود.
  • مراقبت‌ های منظم فیشیال می‌ تواند باعث بهبود وضعیت پوست شود و مشکلاتی مانند جوش‌ها و چین و چروک‌ها را کاهش دهد.
  • ماساژ و مراقبت از پوست صورت می‌ تواند احساس آرامش و رفع تنش‌ های روانی را به همراه داشته باشد.
  • محصولات مورد استفاده در فشیال ممکن است حاوی ترکیبات مفیدی برای پوست مانند ویتامین‌ ها و آنتی‌اکسیدان‌ ها باشند.

با انجام فیشیال صورت، در یک جلسه از چند مزیت بهره مند خواهید شد. بهتر است قبل از انجام هرگونه فیشیال، با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا روش مناسب برای نوع پوست خود را انتخاب کنید.

در خصوص مشکلات و بیماری‌های ناحیه تناسلی نیز، زگیل تناسلی از شایع ترین بیماری ها است که بسیار مسری می باشد. برای درمان زگیل تناسی و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

کلام آخر

با خواندن این مقاله متوجه شدیم که فیشیال صورت چیست و چه مزایایی می تواند داشته باشد. دقت کنید که فیشیال صورت را حتما زیر نظر یک پزشک ماهر و با تجربه و در یک مطب مجهز انجام دهید. به دلیل حساسیت بالای پوست، عدم رعایت موارد بهداشتی موجب عوارض و مشکلات خواهد شد. شما عزیزان برای انجام فیشیال صورت می توانید به مطب دکتر کرباسی مراجعه کنید.



مشاوره پزشکی با دکتر سمیرا مصباح

جهت رزرو نوبت و یا مشاوره تلفنی رایگان با ما تماس بگیرید
تلفن تماس : 02122698540 | 02122689537

آدرس : تهران، تقاطع بلوار کاوه و اندرزگو، بالای داروخانه زین ساز، پلاک 67

مسیریابی با نشان

 بازدید : 126      انتشار : 1403/04/14