جلسه مشاوره رایگان

هزینه ترمیم بکارت

هزینه ترمیم بکارت

هزینه ترمیم بکارت

پرده بکارت یک نوع بافت غشایی نازک است که معمولا در دهانه ناحیه تناسلی قرار دارد و از زمان تکامل جنین بر جا می ماند. باید بدانیم در برخی افراد بصورت اناتومیک و مادرزادی این پرده وجود ندارد. در ادامه این مقاله سعی نموده ایم به برخی از سوالات شما عزیزان در این رابطه پاسخ جامعی داده شود.

هزینه ترمیم بکارت
سوالات شما در رابطه با هایمن

پرده بکارت (هایمن) چیست؟

پرده بکارت یک نوع بافت غشایی نازک است که معمولا در دهانه ناحیه تناسلی قرار دارد و از زمان تکامل جنین بر جا می ماند. باید بدانیم در برخی افراد بصورت اناتومیک و مادرزادی این پرده وجود ندارد. در ادامه این مقاله سعی نموده ایم به برخی از سوالات شما عزیزان در این رابطه پاسخ جامعی داده شود.

این پرده کجا قرار دارد؟

برخلاف آنچه که برخی فکر می کنند پرده بکارت داخل کانال ناحیه تناسلی قرار دارد اما باید بدانیم هایمن دقیقا در ورودی ناحیه تناسلی قرار دارد و دخول های بسیارسطحی هم ممکن است سبب آسیب پرده بکارت شوند.

انواع پرده بکارت به چه صورت است؟

  • پرده حلقوی: این پرده بصورت حلقه ای ورودی ناحیه تناسلی را می پوشاند و به دو صورت قابل اتساع و غیر قابل اتساع دیده می شود. در پرده حلقوی اتساع پذیر ممکن است با اولین آمیزش جنسی پارگی صورت نگیرد و خونریزی رخ ندهد و یا خونریزی مختصر باشد.
  • پرده ارتجاعی(هلالی): به علت انعطاف پذیری بالا و قدرت ارتجاع در حین نزدیکی و ورود آلت تناسلی مردانه پاره نمی شود و یا بصورت جزیی پاره شده و خونریزی ندارد.
  • پرده تیغه ای یا دو سوراخی: که تیغه ای ممتد در طول ورودی ناحیه تناسلی قرار گرفته است و ورودی آن را دو قسمت کرده است.
  • پرده مسدود: در برخی افراد پرده بکارت سوراخ ندارد و معمولا وقتی به سن بلوغ می رسند علامت دار می شوند. به این صورت که به علت تجمع خون قاعدگی در پشت پرده و عدم خروج خون، دچار درد شدید زیر شکم می شوند و برای درمان آن ها نیاز به جراحی و ایجاد برش در سطح پرده بکارت و خروج خون از پشت پرده هایمن می باشد.

در رابطه با پرده هایمن بیشتر بدانیم


چرا برخی افراد بدنبال نزدیکی خونریزی ندارند؟

همانطور که گفتیم در برخی افراد این پرده بصورت مادرزادی وجود ندارد و یا از انواع ارتجاعی و یا حلقوی اتساع پذیر بوده و ممکن است به دنبال اولین نزدیکی خونریزی رخ ندهد. همچنین از آنجا که این پرده بصورت غشایی بسیار نازک می باشد، اگر زن در هنگام نزدیکی آرام و بدون تنش بوده و دهانه ناحیه تناسلیش به اندازه کافی مرطوب باشد و آلت تناسلی مرد به آرامی وارد ناحیه تناسلی شود، ممکن است خونریزی رخ ندهد و یا در حد چند قطره باشد.

هزینه ترمیم بکارت هزینه ترمیم بکارت هزینه ترمیم بکارت هزینه ترمیم بکارت هزینه ترمیم بکارت هزینه ترمیم بکارت هزینه ترمیم بکارت هزینه ترمیم بکارت هزینه ترمیم بکارت هزینه ترمیم بکارت

اما اگر زن مضطرب باشد وعضلاتش را منقبض کند هنگام نزدیکی درد و خونریزی شدید رخ می دهد. گاه پرده با یک و یا دوبار نزدیکی کاملا پاره نمی شود و هر دفعه قسمتی از ان پاره شده و خونریزی می کند. باید بدانیم برخلاف تصورعموم پرده بکارت پرده ای سفت و محکم نیست و بصورت غشایی نازک است که به راحتی پاره می شود و نیاز به هیچ فشاری از جانب مرد نمی باشد چون ممکن است سبب پارگی ناحیه تناسلی و خونریزی شدید شود.

سوالات پرتکرار

آیا در دختران باکره، ورزش سبب صدمه به پرده می شود؟

ورزش هایی اعم از سوار کاری، دو، شنا ،رقص، باله ،هرگز سبب پاره شدن پرده بکارت نمی شوند. مگر آن که دچار حادثه ای شده و یا هنگام ورزش و یا بازی سقوط کرده یا جسمی نوک تیز به پرده بکارت دختر اصابت کرده و سبب پارگی پرده بکارت شده باشد.

آیا تشخیص نزدیکی قبلی با عدم دخول در افراد با پرده ارتجاعی امکان پذیر است؟

درست است که در افراد با پرده ارتجاعی ممکن است بدنبال نزدیکی خونریزی رخ ندهد اما پزشک متخصص در معاینه و با دیدن لبه های پرده می تواند بین این دو افتراق دهد. لبه پرده ارتجاعی بعد رابطه جنسی دچار ساییدگی و شل شدگی شده و بصورت کنگره دار در می آید و چین مخاط ناحیه تناسلی نیز بعد نزدیکی کاهش می یابد و شکل ورودی ناحیه تناسلی تغییر می کند.

آیا امکان بارداری بدون پارگی پرده بکارت وجود دارد؟

در موارد نادر ممکن است بدون پارگی پرده ، مایع منی و اسپرم از سوراخ هایمن عبور کرده و به سمت تخمک زن برود و موجب حاملگی شود که در این موارد با وجود پرده سالم امکان بارداری وجود دارد.

آیا امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد؟

در برخی از سایت های اینترنتی همواره اشاره شده است که ترمیم پرده بکارت از طریق لیزر ممکن است. در واقع چنین چیزی دروغی محض است و تنها بوسیله دوختن و جراحی می توان پرده بکارت را ترمیم نمود که همواره توسط پزشک متخصص قابل تشخیص است.

هزینه ترمیم پرده بکارت چه قدر است؟

هزینه این ترمیم با توجه به نوع هایمن و زمان جراحی بین متغیر است و این خدمت در این مطب انجام نمی گردد.

دکتر سمیرا مصباح
اینستاگرام دکتر سمیرا مصباح را دنبال کنید