جلسه مشاوره رایگان

سفید کردن ناحیه تناسلی

سفید کردن واژن

سفید کردن ناحیه تناسلی

امروزه تیرگی پوست ناحیه تناسلی در خانمها یکی از دغدغه ها و از علل کاهش اعتماد به نفس در روابط جنسی انها می باشد. رنگ پوست ناحیه تناسلی در افراد مختلف بین سفید صورتی قرمز و گاها تیره متفاوت بوده و معمولا در افراد با زمینه پوست تیره احتمال تیرگی ناحیه تناسلی بیشتر است.

سفید کردن ناحیه تناسلی
سفید کردن ناحیه تناسلی

در طول زمان و تغییراتی چون بارداری و افزایش سن و حتی رسیدن به سن یایسگی احتمال افزایش تیرگی در ناحیه تناسلی وجود دارد که خوشبختانه در مطب خانم دکتر مصباح متخصص زنان وزایمان و عضو انجمن جراحان امریکابا گرداوری پیشرفته ترین و به روز ترین تجهیزات پزشکی امکان رفع این مشکل و بر گرداندن اعتماد به نفس به خانم های عزیز فراهم شده است.

علل تیرگی ناحیه تناسلی چیست؟

  1. ژنتیک: در برخی افراد به صورت ژنتیکی پوست برخی قسمت ها مثل زیر بغل ، اطراف سینه ، ناحیه تناسلی ، تیره است که مخصوصاً با بلوغ یا به دنبال اختلالات هورمونی شدیدتر می شود
  2. افزایش سن: با افزایش سن و تغییرات هورمونی پوست ناحیه تناسلی تیره تر می شود بطوریکه تیره شدن ناحیه تناسلی حوالی یائسگی امری طبیعی محسوب می شود.
  3. عفونت های مکرر تناسلی
  4. تغییرات هورمونی ناشی از بارداری
  5. پوشیدن شلوار و لباس های زیر تنگ و غیر نخی و ایجاد عرق و رطوبت
  6. اصطکاک و سایش پوست ناحیه تناسلی در اثر ورزشهایی مثل دوچرخه سواری ، اسب سواری یا پیاده روی
  7. کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن
  8. استفاده مداوم از ژیلت و تیغ زدن مکرر برای اصلاح مو زائد
  9. سندرم تخمدان پلی کیستیک
  10. چاقی و دیابت
  11. استعمال برخی کرم ها و صابون ها و مواد شوینده شیمیایی

راه های سفید کردن ناحیه تناسلی

در زمان های گذشته از مواد طبیعی مثل زرد چوبه و جوش شیرین جهت رفع تیرگی پوست ناحیه تناسلی استفاده می شد که مختصری نیز تاثیر گذار بودند. اما اگر به دنبال رفع سریع و دائمی تیرگی پوست ناحیه تناسلی می باشید امروزه روش هایی جدید و موثری ابداع شده است که شامل:

  • لیزر سفید کننده (بلیچینگ)whitening
  • مزوتراپی ناحیه تناسلی
  • کربوکسی تراپی
  • استفاده از داروهای ترکیبی و پماد و لوسیون های سفید کننده

می باشند. امروزه سفید کردن ناحیه تناسلی با لیزر فرکشنال روش درمانی اصلی بوده که در ترکیب با روشهای درمانی کربوکسی تراپی و یا مزوتراپی به نتایج چشمگیری از بهبود خواهیم رسید.

سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی

نحوه عملکرد لیزر سفید کننده

علت تیرگی پوست غلطت بالای ملامین زیر لایه اپیدرم در یک ناحیه مخصوص است که لیزر Co2 فرکشنال بصورت پالس های بسیار کوچکی به سطح بافت تیره تابیده شده و سبب تحریک مخاط و بافت در محل تیرگی شده و استفاده از این نیز سبب سفید شدن پوست بخش بیرونی ناحیه تناسلی ومقعد و اطراف آن می گردد.

سفید کردن ناحیه تناسلی
سفید کردن ناحیه تناسلی

کاندیدای لیزر سفید کننده چه کسانی می باشند؟

  • افرادی که بعلت تیرگی پوست ناحیه تناسلی خود دچار کاهش اعتماد به نفس در روابط جنسی خود شده اند
  • خانمهائی که بدنبال بارداری – یایسگی و یا افزایش سن دچار تیرگی پوست ناحیه تناسلی شده اند
  • دختران مجرد که نگران و جذابیت ناحیه تناسلی خود در رابطه با همسر آینده خود می باشند
  • افرادیکه تمایل دارند در کوتاهترین زمان به بهترین نتیجه دست یابند

سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی

محدودیت انجام لیزر سفید کننده ناحیه تناسلی چیست؟

برای استفاده از لیزر co2 ترکشنال محدودیت خاصی نیست مگر در موارد زیر:

  • دچار عفونت در ناحیه تناسلی خود باشند از قبیل عفونتهایی چون زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی درمان نشده.
  • افرادیکه بیماری های موضعی یا سیستمیک در مرحله حاد دارند
  • افرادیکه بیماری های پوستی مثل ویتیلیگو و یا لیکن پلان دارند
  • خانم های باردار

سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی

مزایای لیزر سفید کننده ناحیه تناسلی

  • روشی غیر تهاجمی و بدون درد و خونریزی است و بصورت سرپایی قابل انجام است.
  • نیاز به بستری نداشته و بیمار بلافاصله بعد ازانجام لیزرترخیص می شود
  • مدت زمان انجام لیزر بسیار کوتاه بوده و حدود 15 دقیقه طول می کشد
  • نتیجه سفیدکنندگی لیزر فرکشنال به سرعت . طی 3 هفته آشکار می شود
  • ماندگاری طولانی و گاه دائم دارد.
  • لیزر فرکشنال علاوه بر رفع تیرگی پوست سبب جوانسازی و شادابی پوست نیز می گردد

سفید کردن ناحیه تناسلی

اقدامات لازم قبل از عمل سفید کننده

  1. بهترین زمان انجام لیزرهفته اول بعد از پریود است تا از عدم بارادی مطمئن بوده و تا زمان پریود بعدی زمان کافی جهت ترمیم ناحیه را داشته باشیم
  2. هرگونه عفونت ناحیه تناسلی از قبل درمان شده باشد.
  3. به هیچ عنوان قبل لیزر اپیلاسیون – شیو و.. انجام نشده باشد.
  4. شب قبل از لیزر نزدیکی نداشته باشد
  5. شب قبل از لیزر استحمام کند
  6. طی 10 روز گذشته هیچگونه کرم یا صابون شیمیایی سفید کننده استفاده نشده باشد
  7. نیم ساعت قبل لیزر پماد موضعی بی حسی استفاده کند

مراقبت های بعد از لیزر

  • بهتر است برای کاهش التهاب و احساس سوزش پماد موضعی زینک اکساید استفاده شود
  • 2- 3 تا 5 روز از برقراری رابطه جنسی خودداری کند
  • ترجیحا تا 24 ساعت پس از انجام لیزر به حمام نرود . ناجیه تناسلی را تا سه روز بعد لیزر خشک نگه دارد و بعد هر بار شستشو با سشوار خشک کند
  • تا 3 روز داخل وان یا استخر نرود
  • تا 3 روز لباسهای نخی و گشاد استفاده کند
  • در موارد محدودی بعد از انجام لیزر نیاز به مصرف آنتی بیوتیک می باشد

سفید کردن ناحیه تناسلی

تعداد جلسات و فواصل انجام لیزر سفید کننده

بعد معاینه توسط پزشک و بسته به تیرگی پوست تعداد جلسات سفید کردن ناحیه تناسلی مشخص می شود اما معمولا بین 5 الی 3 جلسه می باشد که در فواصل درمانی 30 الی 45 روز انجام می شود.

آیا لیزر و سفید کردن دردناک است؟

خیر ، لیزر سفید کننده اقدامی سرپایی و بدون درد است و جهت کاهش احساس سوزش و درد توصیه می شود نیمساعت قبل از شروع لیزر پماد بی حسی موضعی استفاده شود.

سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی سفید کردن ناحیه تناسلی

آیا انجام همزمان لیزر سفید کننده با لیزر موی زائد امکان پذیراست؟

خیر ، و توصیه می گردد ابتدا لیزر سفید کننده انجام شود و بعد رسیدن به نتیجه دلخواه و سفید شدن پوست ناحیه آنگاه لیزر موی زائد انجام گیرد تا لیزر موی زائد در زمینه پوستی روشین نتیجه بهتری داشته باشد.

سوالات پرتکرار شما عزیزان

علل بزرگی و نا تقارن بودن لبیاها چیست؟

ممکن است علت این عدم تقارن وبزرگی لبیاها علل ژنتیکی باشد، ولی در برخی خانم‌ها بعد زایمان و یا به دنبال افزایش سن یا در اثر اختلالات هورمونی این ناهنجاری رخ می دهد. همچنین مقاربت جنسی می تواند باعث بزرگ شدن لبیا ها شود.

آیا لابیاپلاستی به بکارت آسیب میزند؟

خیر تعداد زیادی از افراد متقاضی هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر، دختران باکره هستند. لابیا در قسمت خارجی ناحیه تناسلی قرار دارد و پرده بکارت حدود ۲-۳ سانت داخلتر نسبت به لابیا است و بنابراین، این دو هیچ ارتباطی به هم ندارند. پس این عمل در دختران باکره منعی ندارد. ولی در دختران باکره توصیه میشود در صورت تمایل به این جراحی، بعد از سن ۱۸ -۱۹ سالگی برای این عمل اقدام کنند تا تغییرات هورمونی و بلوغ کامل شده باشد.

آیا این جراحی در زمان بارداری قابل انجام است؟

بهتر است در دوران بارداری به هیچ عنوان این جراحی انجام نشود چون به علت تغییرات هورمونی و افزایش وزن طی بارداری لبیاها در فرم عادی خود نیستند و بهتر است حداقل 2 ماه بعد از زایمان برای اقدام به این جراحی زمان داده شود تا دستگاه تناسلی به شکل نهایی خود رسیده باشد و در خیلی مواقع با گذشت زمان و برگشت تغییرات هورمونی و وزن به شرایط قبل بارداری لبیا ها نیز کوچکتر شده و نیاز فرد به این جراحی کاهش می یابد.

سن مناسب برای جراحی لبیا چه سنی می باشد؟

بهترین سن برای این جراحی برای افراد بین 18 تا 55 سال می باشد. حتماً این جراحی باید بعد از رسیدن به بلوغ کامل جنسی و تکمیل رشد دستگاه تناسلی انجام شود. زیرا در سن بلوغ و با تغییرات هورمونی احتمال رشد و تغییر شکل مجدد لبیاها وجود دارد. در این جراحی شکل ظاهری و تناسب لبیا ها یا همان لبه های اطراف ناحیه تناسلی اصلاح شده و حتی در مواردی بافت اضافی کلیتوریس نیز برداشته می شود تا تقارن و در ناحیه تناسلی ایجاد شود.

بهترین زمان انجام این جراحی چه زمانی می باشد؟

بهتر است جراحی طی هفته اول بعد ازاتمام عادت ماهیانه انجام شود. در این صورت فرصت کافی برای ترمیم زخم تا زمان شروع خونریزی بعدی وجود خواهد داشت. از طرفی با نزدیک بودن به زمان خونریزی قبلی از عدم بارداری مطمئن خواهیم بود.

ویزیت های بعد از جراحی چگونه است؟

یک هفته بعد از جراحی برای بررسی وضعیت بخیه ها اولین ویزیت لازم است. یک ماه بعد از جراحی برای بررسی نتیجه نهایی و تعیین آمادگی برای شروع آمادگی جنسی نیاز به معاینه خواهد بود.

عمل لابیاپلاستی را با چه جراحی هایی می توان همزمان انجام داد؟

می توان جراحی هایی مانند سفید کردن یا تنگ کردن ناحیه تناسلی را همزمان با جراحی لبیاپلاستی انجام داد. اما اقداماتی مانند تزریق ژل یا چربی برای فرم دهی بهتر است بعد از یک فاصله زمانی مناسب و بهبود تورم و مشخص شدن نتیجه نهایی لبیاپلاستی انجام شود.

عوارض لابیاپلاستی چیست؟

این جراحی اصولاً امن و بی خطر است و جز جراحی های کم خطر محسوب می شود به شرطی که در شرایط مناسب در کلینیک مجهز و تحت نظر متخصص با تجربه انجام شود. اقدامات قبل و بعد از جراحی که توضیح داده شده به طور کامل رعایت شود.

هزینه جراحی لابیاپلاستی چه قدر است؟

برای تعیین هزینه عمل لابیاپلاستی معاینه لازم است.چرا که برای هر فرد با توجه به نوع و ضخامت لابیای رشد کرده و میزان عدم تقارن لابیامینورها،باید مشخص شود که امکان عمل با لیزر مونالیزا است یا جراحی لابیاپلاستی یا ترکیبی از لیزر و جراحی. بنابراین تا زمانی که برای معاینه در مطب حضور پیدا نکنید امکان تعیین قیمت لابیاپلاستی نیست اما می توان بازه قیمتی 4 تا 6 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفت.

آیا لابیاپلاستی یا عمل ناحیه تناسلی نیاز به بیهوشی دارد؟

لابیاپلاستی جز جراحی های سبک محسوب می‌شود و معمولاً به صورت سرپایی قابل انجام است و نیاز به بیهوشی ندارند و تحت بی حسی موضعی قابل انجام است.

آیا عمل لابیاپلاستی دردناک است؟

خیر ، در موارد استفاده از بی حسی موضعی قبل از انجام جراحی، داروی بی حسی در محل عمل تزریق می شود و طی عمل هیچگونه دردی احساس نمی شود. در موارد جراحی در اتاق عمل هم با توجه به بیهوشی یا بی حسی از ناحیه کمر، هیچ دردی احساس نمی شود.

لابیاپلاستی و عمل ناحیه تناسلی چقدر طول میکشد؟

معمولاً عمل ناحیه تناسلی و لابیاپلاستی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

لابیاپلاستی را آیا می‌توان در افرادی که هنوز ازدواج نکرده‌اند ولی لابیا های بزرگ دارند انجام داد؟

بله . لابیاپلاستی مشکلی برای بکارت دختران ایجاد نمی‌کند و در همه افراد ۱۸ سال به بالا چه ازدواج کرده باشند و چه ازدواج نکرده باشند قابل انجام است و محدوده سنی خاصی برای لابیاپلاستی وجود ندارد.

آیا جای بخیه ها (اسکار) در لابیاپلاستی باقی می‌ماند؟

خیر. به علت اینکه خونرسانی به ناحیه ناحیه تناسلی بسیار خوب است و بخیه ها در صورت نیاز به صورت زده می‌شود جای بخیه ها باقی نمی‌ماند. در ضمن اگر لابیاپلاستی با لیزر واژینال انجام شود در روش استفاده از لیزر ، میتوان همزمان برش و انعقاد خون را انجام داد و نیازی به بخیه نیست.

آیا لابیاپلاستی روی لذت جنسی تاثیر دارد؟

خیر، حس جنسی و ارگاسم زنان مربوط به تحریک کلیتوریس و تحریک نقطه ی جی است که داخل ناحیه تناسلی قرار دارد. و اعصاب دخیل در ارگاسم در لابیاها قرار ندارند. هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر(لابیاپلاستی) روی لبه های داخلی ناحیه تناسلی (لابیامینور) انجام می شود که نقشی در ارگاسم و رسیدن به حداکثر ارضای جنسی ندارد و بنابراین این عمل باعث کاهش یا از بین رفتن حس جنسی و ارگاسم در خانم ها نمیشود.

چند روز بعد از لابیاپلاستی می‌توان به سر کار برگشت؟

بعد از عمل نیاز به دو روز استراحت در منزل هست و تا یک هفته می توان از مرخصی شغلی استفاده کرد.

آیا لابیاپلاستی سبب تنگ تر شدن ناحیه تناسلی هم می گردد؟

لابیاپلاستی سبب کوچک شدن لابیا ها یا لب های اطراف ناحیه تناسلی می گردد ولی اگر ناحیه تناسلی هم دچار گشاد شدگی باشد می توان همزمان با لابیا پلاستی ، پرینورافی یا تنگ کردن مدخل ناحیه تناسلی را هم انجام داد.

جهت روشن کردن پوست ناحیه ناحیه تناسلی آیا می توان ان را همراه لابیاپلاستی انجام داد؟

بله. می‌توان با استفاده از لیزر واژینال سفید کردن ناحیه تناسلی را همزمان با لابیاپلاستی انجام داد.

جراحی کلیتوریس با لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

در برخی مواقع همراه با بزرگی و غیر قرینگی لبیا ها,افزایش سایز و ضخامت و افتادگی پوست اطراف کلیتوریس را داریم که علاوه بر نارضایتی از شکل ظاهری می تواند با پوشاندن اعصاب حسی کلیتوریس سبب کاهش میل جنسی شود. در این مواقع جراحی همزمان با لبیا پلاستی صورت می گیرد تا شکل بیرونی ناحیه تناسلی از نظر سایز متناسب شده باشد و به بهترین نتیجه در جراحی بیمار برسیم.

آیا این جراحی در مطب انجام می شود؟

انجام جراحی های زیبایی به طور کلی در مطب ممنوع است و فقط در مراکز درمانی این جراحی ها را باید انجام داد. اما تزریق ژل، تنگ کردن واژن با لیزر، لیفت مثانه و واژن، برطرف کردن بی اختیاری ادرار و انواع معاینه های دوره ای سلامت در بانوان را می توان در مطب انجام داد و هیچ گونه ممانعتی وجود ندارد.

آیا پس از لابیاپلاستی، در صورت بارداری یا زایمان لابیاها به فرم قبل برمیگردند؟

خیر پس از انجام جراحی لابیاها رشد یا تغییر فرم به شکل اولیه نخواهند داشت، و در صورتی که فرد در آینده قصد بارداری داشته باشد، منعی برای انجام لابیاپلاستی نیست.

چرا زنان به دنبال هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر هستند؟

اهداف زنان متقاضی لابیاپلاستی در دو گروه و درمانی قرار می گیرد.ممکن است فرد به جهت احساس نیاز به این عمل داشته باشد یا در مواردی که بزرگی لابیاها سبب درد و سوزش در زمان نزدیکی و ورزش یا پوشیدن لباسهای تنگ و یا عفونت مکرر شود ، نیاز به عمل داشته باشند.

میخواهم نمونه کار قبل و بعد عمل لابیاپلاستی را ببینم؟

برای دیدن نمونه کار قبل و بعد از عمل   ناحیه تناسلی می توانید به مطب دکتر سمیرا مصباح مراجعه کنید و یا در اینستاگرام به ما پیام بدهید.

آیا بیمه ها هزینه های لابیاپلاستی را پوشش می دهند؟

خیر، بیمه ها هیچ یک هزینه های جراحی های و لابیاپلاستی را تقبل نمی کنند.

آیا این عمل برای روشن سازی ناحیه تناسلی هم مفید است؟

در جراحی لابیاپلاستی، بخش های تیره ی لابیاهای مینور برداشته می شود .ولی در روشن شدن پوست ناحیه ژنیتال و کشاله های ران هیچ اثری ندارد.

بعد از عمل لابیاپلاستی چند جلسه ویزیت نیاز هست؟

حدود یک ماه از عمل فرد باید برای معاینه باید به مطب مراجعه کند و یا اگر در شهرستان هست می تواند از طریق شماره تلفن مخصوص بیماران با من(دکتر سمیرا مصباح) در ارتباط باشد.

آیا انتخاب روش لیزر یا جراحی به سلیقه و نظر متقاضی عمل است؟

خیلی از افراد متقاضی هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر اصرار بر جراحی با لیزر دارند .ولی نوع یا شکل و سایز و ضخامت لابیاها ،چینهای اضافی پوست و سایز کلاهک کلیتوریس در افراد مختلف تعیین کننده روش جراحی است، بنابراین جراحی لابیاپلاستی با لیزر در تمام افراد قابل انجام نیست و نوع عمل را پزشک جراح پس از معاینه مشخص می کند و تعیین روش جراحی با توجه به تمایل شخصی افراد انجام نمی شود.

من شهرستان هستم و میخواهم فقط یکبار برای عمل بیام،امکانش هست؟

با توجه یه اینکه مراجعین  زیادی از شهرهای مختلف ایران  و حتی ایرانیان مقیم خارج از ایران داریم ،برای این عزیزان تمهیداتی اندیشیدیم که فقط یکبار برای عمل بیایند .اما برای دریافت نوبت قطعی عمل لازم است حتما از قبل از طریق پیج اینستاگرام و یا تماس با مطب ،از شرایط مطلع شوند و بدون هماهنگی قبلی مراجعه نکنند.

عوارض لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی با لیزر ممکن است در موارد نادر با توجه به تعداد بخیه ها و ضخامت اولیه لابیاها و زمینه ی پوستی فرد در روند ترمیم ، اسکار یا بافت کلوئید تشکیل شود. خونریزی و هماتوم در ناحیه، تورم یا عفونت هم از عوارض موقت و بسیار کم می تواند باشد.


دکتر سمیرا مصباح
اینستاگرام دکتر سمیرا مصباح را دنبال کنید