x

در این مقاله قصد داریم تا درباره ی هزینه پروتز سینه در سال 1402 اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

پروتز سینه عموما به دلایل مختلفی انجام می شود؛ گاهی به دلیل بیمار هایی مانند تومور و سرطان و در برخی اوقات نیز به دلیل زیبایی این عمل برای بانوان تشخیص داده می شود. هزینه پروتز سینه در سال 1402 بنا به شرایط و دلایل مختلف، تفاوت هایی دارد. پروتز سینه یا ایمپلنت سینه نوعی عمل جراحی زیبایی برای افزایش سایز و خوش‌فرم شدن سینه در خانم‌ها است. پروتزهای سینه براساس برند به سه نوع پروتز سینه منتور، پروتز سینه آریون و پروتز سینه موتیوا تقسیم می‌شوند. در یک توضیح مختصر می توان گفت پروتز منتور برندی معتبر، قدیمی و ساخته ی آمریکا است که به دلیل تحریم ها پیدا کردن آن بسیار دشوار است و قیمت بالایی نیز دارند. پروتز آریون یکی دیگر از برندهای پرمصرف است و در کشور های اروپایی بسیار مجبوب است. این محصول ساخت کشور فرانسه است و قیمت مناسب تری نسبت به منتور دارد. پروتز سینه موتیوا که مناسب ترین هزینه را در بین همه ی برندها دارد و مورد تایید وزارت بهداشت هست. پروتیز موتیوا به دلیل قیمت و جنس مناسبی که دارد بسیار پراستفاده است. همچنین انواع متنوعی نیز از این محصول وجود دارد که آن را بسیار کاربردی تر کرده است.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه پروتز سینه کدام است؟

  • نوع پروتز
  • مکان جغرافیایی
  • هزینه‌های مرتبط
  • تخصص پزشک
  • بیمه

پروتز سینه به عنوان یک راهکار برای بازسازی، تقارن سینه ها و یا افزایش حجم سینه‌ها برای خانوم ها، انجام می‌شود. هزینه پروتز سینه می‌تواند متغیر باشد و عوامل متفاوتی در تعیین هزینه این جراحی تأثیرگذار هستند. در ادامه، به برخی از عوامل اشاره می‌کنیم:

نوع پروتز

نوع پروتز سینه در هزینه ی انجام آن بسیار مهم است. پروتز‌های سیلیکونی اغلب گران‌تر از پروتز‌های نمونه‌ای هستند. برند پروتز‌ که نشان دهنده ی کیفیت بالا و مشخصات ویژه است نیز می‌توانند هزینه را افزایش یا کاهش دهد.

علاوه بر این موضوع درمان اختلالات قاعدگی جزو موارد مهم در درمان مشکلات خانم‌ها است که باید به بهترین شکل صورت بگیرد تا نتایج خوبی حاصل شود.

مکان جغرافیایی

هزینه پروتز سینه ممکن است در نقاط مختلف جغرافیایی متفاوت باشد. در شهرهای بزرگ و مناطق پرجمعیت، ممکن است قیمت‌ها بیشتر باشد. همچنین فروشگاه‌ها و مراکز پزشکی در مناطق مختلف تعرفه‌های متفاوتی دارند.

مکان انجام جراحی نیز می‌تواند هزینه را تحت تاثیر قرار دهد. بیمارستان‌ها و مراکز جراحی مختلف، نرخ‌های متفاوتی دارند..

هزینه‌های مرتبط

هزینه‌های مرتبط با پروتز سینه نیز تأثیرگذارند. این هزینه‌ها شامل مشاوره‌های قبل و بعد از جراحی، تست‌های پیشگیرانه، هزینه‌های جراحی ، داروها، هزینه سونوگرافی و ماموگرافی، گِن ها و مراقبت‌های پس از جراحی باشد.

تخصص پزشک

انتخاب پزشک ماهر و تخصصی برای انجام پروتز سینه می‌تواند هزینه را تغییر دهد. پزشکان با تجربه ممکن است هزینه بیشتری از شما دریافت کنند.

بیمه

در برخی موارد، بیمه‌های تکمیلی ممکن است هزینه پروتز سینه را پوشش دهند. اگر دارای بیمه هستید، باید با شرکت بیمه‌ای خود تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد پوشش و هزینه‌های مرتبط با پروتز سینه دریافت کنید.

در نهایت، هزینه پروتز سینه به عوامل فردی و شرایط خاص هر فرد بستگی دارد. بهترین راه برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد هزینه پروتز سینه، مشاوره با یک پزشک متخصص و مراجعه به مراکز پزشکی معتبر است تا بتوانید تخمین دقیق‌تری از هزینه‌ها را دریافت کنید.

قیمت انواع پروتز سینه

در خصوص قیمت انواع پروتز باید گفت که نرخ هر پروتز همواره متغیر است. با توجه به اینکه پروتزها وارداتی هستند، نرخ هر کدام از آن ها با توجه به افزایش قیمت دلار تغییر می کنند.

انواع برندهای پروتز

در این قسمت به سه نوع از برندهای پروتز سینه می پردازیم.

پروتز منتور: این پروتز یک برند آمریکایی است که قیمت آن به صورت حدودی در بازه‌ی 50 تا 60 میلیون تومان است. اما به دلیل نداشتن تاییدیه وزارت بهداشت در ایران، این پروتز به سختی مورد استفاده قرار می گیرد.

پروتز آریون: پروتز آریون یک برند فرانسوی است که قیمت حدودی آن بین 35 تا 36 میلیون تومان است. این نوع از پروتز در کشورهای اروپایی استفاده می شود که از کیفیت خوبی برخوردار است.

پروتز موتیوا: پروتز موتیوا تاییده شده‌ی وزارت بهداشت است و قیمت آن به صورت تقریبی 22 میلیون تومان است. این برند نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

به شکل کلی قیمت تمامی مواردی که ذکر شد با نرخ دلار محاسبه می شوند و در هر موقعیت زمانی که قصد پروتز سینه داشته باشید ممکن است نرخ ها تغییر کنند.

انواع پروتز سینه کدام است؟

  • مدل پروتز سینه آب نمکی
  • پروتز سینه سیلیکونی

هزینه پروتز سینه در سال 1402 بنا به نوع روشی که انجام می‌‍شود، متفاوت است. در ادامه انواع روش ها را برای شما شرح خواهیم داد.

مدل پروتز سینه آب نمکی

پروتز سینه آب نمکی دارای یک پوسته خارجی سیلیکونی است که برخی را از قبل و بعضی‌ها را هم حین انجام ایمپلنت با آب نمک پر می‌کنند که در اندازه‌های مختلف وجود دارند. از این شیوه علاوه بر بزرگ کردن سایز سینه یا تقارن بخشیدن به آن برای بهبود جراحی‌های ناموفق قبلی نیز استفاده می‌شود. ایمپلنت‌های نمکی برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.

پروتز سالین نسبت به پروتزهای سیلیکونی سفت‌تر هستند و اگر پاره شوند، صاف و تخت شده و سالین داخل آن‌ها جذب بدن می‌شود. از آنجایی‌ که مایع آب نمک به‌ صورت طبیعی در بدن وجود دارد در صورت پاره شدن مشکلی برای سلامت بانوان ایجاد نمی‌شود.

پروتز سینه سیلیکونی

این مدل از ایمپلنت‌ها یک پوسته‌ بیرونی سیلیکونی دارند که داخل آن نیز با ژل سیلیکون پر می‌شود. اندازه‌های متفاوتی برای این پروتز سیلیکونی وجود دارد. سطح خارجی پروتز سینه سیلیکونی از جنس سیلیکون ساخته شده است و داخل آن نرم‌ و ژله‌ای است. پروتز سینه سیلیکونی برای خانوم های کمتر از ۲۲ سال توصیه نمی شود.

اگر این مدل پروتز پاره شود، محتویات ژلی آن جذب بدن نشده و در جای خود باقی می‌ماند و ممکن است عوارض و مشکلاتی برای فرد ایجاد کند. بیماران مبتلا به سرطان پستان که سینه‌های خود را از دست دادند می‌توانند از ایمپلنت سینه سیلیکونی کمک بگیرند.



مشاوره پزشکی با دکتر سمیرا مصباح

جهت رزرو نوبت و یا مشاوره تلفنی رایگان با ما تماس بگیرید
تلفن تماس : 02122698540 | 02122689537

آدرس : تهران، تقاطع بلوار کاوه و اندرزگو، بالای داروخانه زین ساز، پلاک 67

مسیریابی با نشان

 بازدید : 128      انتشار : 1403/04/14