جلسه مشاوره رایگان

جراحی واژینوپلاستی

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یکی از عمل های زنانه است که با هدف تنگ کردن ناحیه تناسلی انجام می شود. این عمل فقط کاربرد و بهبود روابط زناشویی ندارد، بلکه برای سلامت ناحیه تناسلی و پیشگیری از برخی بیماری های زنانه مثل افتادگی رحم، مثانه و دیگر اندام های لگنی خانم ها انجام می شود. گشادی ناحیه تناسلی در بین زنانی که زایمان کرده اند و حتی بین بعضی از دختران مجرد بسیار شایع است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به طور کامل به موضوع جراحی واژینوپلاستی بپردازیم.

عمل واژینوپلاستی چیست؟

به حذف قسمت های شل و اضافی ناحیه تناسلی، سفت و تنگ کردن عضلات کانال ناحیه تناسلی و نیز عضلات لبهای ناحیه تناسلی (عضلات پرینه) با عمل جراحی، واژینوپلاستی گفته می شود. این جراحی برای درمان گشادی ناحیه تناسلی، ترمیم و بازسازی عضلات ناحیه تناسلی و پرینه که صدمه دیده اند، انجام می شود.

معمولا خانم هایی که عضلات کف لگن شان آسیب دیده، دارای علائمی مثل کاهش حس جنسی، احساس گشادی ناحیه تناسلی و نیز عفونتهای مکرر واژینالی هستند. نه تنها میل جنسی این بانوان کاهش می یابد، بلکه همسر آنها نیز دچار کاهش حس جنسی و نارضایتی می شود. 

علل شلی و گشادی ناحیه تناسلی

هر چند گشادی ناحیه تناسلی ممکن است به دلایل ژنتیکی و ارثی رخ دهد، اما معمولا این عارضه در اثر افزایش سن خانمها و شل شدن تمام عضلات بدن در اثر بالا رفتن سن و کاهش کلاژن سازی در بافتها ایجاد می شود. عوامل دیگری نیز در از بین رفتن استحکام و بافت طبیعی ناحیه تناسلی موثرند. مثلا:

  1. مصرف دخانیات
  2. بیماری های مزمنی مثل یبوست، آسم، آلرژی، سرفه های شدید و طولانی
  3. افزایش و کاهش وزن
  4. کشیده شدن دیواره های ناحیه تناسلی موقع زایمان طبیعی
  5. بارداری
  6. ورزش ها و کارهای سنگینی که به شکم و لگن فشار می آورند

این عوامل باعث شلی ناحیه تناسلی و گشادی آن می شوند. عدم توجه به درمان گشادی ناحیه تناسلی، عوارض بیشتری را برای بانوان به همراه دارد.

واژینوپلاستی واژینوپلاستی واژینوپلاستی واژینوپلاستی واژینوپلاستی

عوارض گشادی ناحیه تناسلی

اگر جراحی تنگی ناحیه تناسلی برای خانمهایی که به این عمل نیاز دارند انجام نشود، به مرور زمان این خانم ها دچار مشکلات زیر می شوند:

همچنین، گشادی ناحیه تناسلی باعث کاهش میل جنسی، کاهش ارگاسم و حس جنسی در زنان شده و منجر به ایجاد اختلافات زناشویی بین زوجین خواهد شد. 

جراحی واژینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

برای انجام این جراحی، قسمتهای اضافه، شل و آسیب دیده عضلات ناحیه تناسلی و پرینه برداشته می شوند. قسمت های باقی مانده این عضلات، کشیده و به هم نزدیک می شوند. سپس آنها را به یکدیگر بخیه می زنند. این جراحی نه تنها کانال ناحیه تناسلی، بلکه مدخل ناحیه تناسلی را نیز تنگ می کند و یک ساختار یک دست به وجود می آورد.

نحوه
نحوه انجام عمل واژینوپلاستی

بخیه های به کار رفته در جراحی تنگ کردن ناحیه تناسلی از نوع جذبی هستند و نیازی به کشیده شدن ندارند. جای برش ها و بخیه های جراحی هم اگر با بهترین کیفیت نخ جراحی و با ظرافت و مهارت انجام شود، باقی نمی ماند.

واژینوپلاستی

در صورتی که مایل به رفع گشادی ناحیه تناسلی با جراحی واژینوپلاستی در تهران بوده و به دنبال بهترین متخصص تنگ کردن ناحیه تناسلی با جراحی هستید، پیشنهاد می کنیم به خانم دکتر سمیرا مصباح، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت می توانید به صورت آنلاین اقدام نمایید.


مزایای تنگ کردن کانال ناحیه تناسلی با جراحی

تنگ کردن ناحیه تناسلی با جراحی واژینوپلاستی به صورت سرپایی در کلنیک یا بیمارستان انجام می شود. موقع عمل، بیمار هیچ دردی حس نمی کند چون این جراحی با بیهوشی کامل یا بی حسی از کمر انجام می گیرد. از دیگر مزایای عمل رفع شلی و گشادی ناحیه تناسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بهبود کیفیت زندگی زنان
  2. رفع عفونت های مکرر ناحیه تناسلی
  3. جلوگیری از پرولاپس های لگنی در سنین بالاتر
  4. جلوگیری از بی اختیاری ادراری استرسی
  5. بهبود روابط زناشویی و افزایش ارگاسم در زوجین

بعد از این جراحی اگر بیمار مشکلی نداشته باشد، چند ساعت بعد از عمل می تواند مرخص شود و نیازی به بستری شدن ندارد. این مزیت برای خانم های شهرستانی که برای واژینوپلاستی در تهران به خانم دکتر مصباح مراجعه می کنند، بسیار عالی است و همان روز می توانند به شهر خود برگردند. 

تنگ كردن ناحیه تناسلی با عمل جراحی برای چه کسانی است؟

روش های مختلفی برای تنگ کردن ناحیه تناسلی وجود دارد. انتخاب روش تنگی ناحیه تناسلی برعهده پزشک بوده و بستگی به معاینات انجام شده دارد. مثلا به اینکه آیا افتادگی مثانه دارند یا نه؟ پارگی در عضلات کف لگن هست یا نه؟ بنابراین، نتیجه معاینه تعیین می کند که پزشک شما از چه روشی استفاده کند.

زنانی کاندید واژینوپلاستی هستند که:

  • زایمان طبیعی داشته اند و با روش های غیرجراحی مثل لیزر بهبود پیدا نمی کنند.
  • سزارین کرده اند اما گشادی ناحیه تناسلی آنها به حدی است که تنگ کردن ناحیه تناسلی با لیزر موثر نباشد.
  • عضلات کف لگن آنها دچار پارگی شده است.

این خانم ها با هیچ روشی به جز جراحی باز واژینوپلاستی نمی توانند گشادی ناحیه تناسلی را رفع کنند. 

آیا جراحی تنگ کردن ناحیه تناسلی درد دارد؟

احساس کشیدگی، درد و سوزش از عوارض واژینوپلاستی هستند. این عوارض بعد از جراحی طبیعی بوده و شدید نیستند و کاملا قابل تحمل اند. به علاوه، این عوارض نشان می دهند که عمل شما به خوبی انجام شده و عضلات ناحیه تناسلی به درستی جمع و جور شده اند. این عوارض 3 تا 4 هفته بعد از جراحی از بین می روند.

یکی دیگر از عوارض طبیعی این جراحی، ترشحات بعد از عمل تنگی ناحیه تناسلی یا خونابه است که تا چند هفته بعد از عمل وجود دارد. این ترشحات به دلیل جذب بخیه های ناحیه تناسلی ایجاد می شوند و جای نگرانی ندارند. بعد از چند هفته تمام این عوارض بهبود می یابند. 

جراحی لابیاپلاستی همزمان با تزریق چربی به واژن
جراحی لابیاپلاستی همزمان با تزریق چربی به واژن

مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

بعد از عمل جراحی تنگی ناحیه تناسلی طبیعتا دچار درد و سوزش خواهید شد. جهت تسکین این علائم می توانید از شیاف های مسکن استفاده کنید. همچنین برای مراقبت های بعد از عمل تنگی ناحیه تناسلی لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • استفاده از کمپرس یخ در 24 ساعت اول بعد از جراحی
  • استفاده به موقع از داروها و پمادهای تجویزی
  • عدم استفاده از استخر و سونا به مدت 6 تا 8 هفته بعد از عمل
  • پرهیز از فعالیت جنسی تا 8 هفته بعد از جراحی واژینوپلاستی

همچنین بعد از این جراحی نباید به مدت یک تا یک و نیم ماه ورزش ها و کارهای سنگینی انجام دهید که به شکم و لگن شما فشار وارد کند.

ماندگاری عمل رفع شلی و گشادی ناحیه تناسلی

ماندگاری نتیجه ی تنگ كردن ناحیه تناسلی با عمل جراحی بستگی به این دارد که تمام دلایل گشادی ناحیه تناسلی که در بالا گفته شد، بعد از جراحی تان رخ ندهند. در ضمن، ماندگاری این عمل در صورتی که مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی را درست انجام داده باشید و بعد از آخرین بارداری اقدام به جراحی کنید، بسیار بالا و حتی دائمی است.


هزینه عمل جراحی تنگ کردن ناحیه تناسلی

کسانی که عمل تنگی ناحیه تناسلی را در تهران انجام می دهند، به دلیل حساسیت این جراحی و ظرافت ناحیه تناسلی توصیه می شود به بهترین دکتر واژینوپلاستی در تهران مراجعه کنند. اگر جراح شما متخصص واژینوپلاستی نباشد، ممکن است دچار تنگی بیش از حد دهانه و در نتیجه احساس گشادی بیشتر در کانال ناحیه تناسلی شوید. به همین دلیل انتخاب بهترین جراح و متخصص واژینوپلاستی شما را از پرداخت هزینه های عمل ترمیمی بی نیاز می کند.

به علاوه، هزینه واژینوپلاستی تحت تاثیر فاکتورهایی مثل متخصص واژینوپلاستی، محل انجام جراحی، کیفیت نخ بخیه و مواد مصرفی، انجام عمل های دیگر همراه عمل جراحی ترمیم ناحیه تناسلی و … دارد. بعد از معاینه پزشک و شنیدن خواسته های شما، می توانید از هزینه جراحی واژینوپلاستی خود مطلع شوید.

برای تنگ کردن ناحیه تناسلی با جراحی واژینوپلاستی در تهران و جهت کسب اطلاعات درباره هزینه واژینوپلاستی می توانید به مطب خانم دکتر مصباح جراح و متخصص زنان مراجعه و یا به صورت آنلاین نوبت خود را ثبت نمایید.

سوالات پرتکرار درباره عمل تنگی ناحیه تناسلی

خانم هایی که تنگ کردن کانال ناحیه تناسلی با جراحی را نزد خانم دکتر مصباح، جراح و متخصص زنان در تهران انجام می دهند، معمولا سوالات زیر را از ایشان می پرسند:

  • بهترین زمان انجام عمل واژینوپلاستی کی است؟
    • بهترین زمان برای انجام این جراحی زمانی است که دیگر قصد ندارید دیگر باردار شوید. چون بارداری و زایمان حتی اگر سزارین باشد، می تواند نتیجه عمل را بهم بزند.
  • جراحی لابیاپلاستی همزمان با تنگ کردن ناحیه تناسلی امکانپذیر است؟
  • تفاوت واژیینوپلاستی با پرینورافی چیست؟
    • پرینورافی عمل تنگ کردن و جمع کردن ورودی ناحیه تناسلی (فقط 2 سانت اول ناحیه تناسلی) است اما در واژینوپلاستی، علاوه بر تنگ کردن عضلات مدخل ناحیه تناسلی، کل کانال ناحیه تناسلی نیز تنگ می شود.

دکتر سمیرا مصباح
اینستاگرام دکتر سمیرا مصباح را دنبال کنید